14.10-29.10.2016
Adrijan Praznik
Kongres

Vizualni umetnik Adrijan Praznik v svojem umetniškem ustvarjanju razširja polje slikarskega medija kot tistega, ki je v osnovi vezan na likovna razmerja v sliki, likovno gradnjo podob, osebne umetnikove poteze, itd. Največkrat se umetnik umakne od fokusa likovnosti že na ravni tehnike, velik del slikarskih del je namreč narejen s pomočjo t. i. DIY (do it yourself / naredi sam) slikarskega stroja, s čimer je poudarjeno umetnikovo zanimanje za raziskovanje odnosov med tehnologijo in človekom.

Na vsebinski ravni vizualnih del Adrijan Praznik razmišlja o odnosu tehnologija-človek v različnih kontekstih. Abstraktne pripovedi segajo od splošnega razmišljanja “ali je res tehnologija ta, ki služi človeku, ali je prej obratno in človek služi razvoju tehnologije”, do navezave na bolj konkretne primere kot na primer odnos med tehnologijo in človekom v vesolju (serija del Navidezne meje). V slednji seriji se umetnik navezuje na prisvajanje podob iz spleta, medtem ko v delih Changing of the Guards, 2016 in Tiskalnik in Ivana Bajec, 2015 ubira drugačen pristop apropriacije in v narativ vizualnih del vključuje originalne risbe kolegov umetnikov. Temu v kontrast mu slikarski stroj služi tudi za prenos avtorskih podob, ki jih pred tem ustvari na računalniku. Omenjeni umetniški deli enačita človeka in stroj, ki sta oba postavljena v vlogo izvajalca, in nam med drugim ponujata v razmislek, do katere mere so človekove kreativne dejavnosti nadomestljive s tehnologijo.

Naslov razstave povzema naslov istoimenskega filma / animacije The Congress, ki po besedah Adrijana Praznika “načenja teme nadvlade tehnologije (znanosti) nad človeštvom, digitalizacije osebnosti, individualizma, življenja brez bolečine v našem lastnem mehurčku (popolnoma srečni, popolnoma sami) ipd.” Umetnik se večkrat naslanja na filme s sorodno tematiko odnosa tehnologija-človek, ki se znajde v družbenih kontekstih preteklosti, sodobnosti ali prihodnosti. Ti mu zraven drugih virov predstavljajo kanal inspiracije ali izhodišče za razmislek o interesnih temah, v preteklih serijah del pa so mu nemalokrat predstavljali tudi neskončno izbiro podob, na voljo za apropriacijo.

 

Adrijan Praznik je leta 2016 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje, smer slikarstvo, pri mentorju mag. Žigi Karižu in sometorju dr. Tomislavu Vignjeviću. Prejemal je štipendijo Mestne občine Ljubljana za nadarjene študente ter prejel nagrado Akademije za likovno umetnost in oblikovanje za posebne umetniške dosežke v akademskem letu 2011/2012. Razstavljal je na številnih skupinskih in samostojnih razstavah doma in v tujini (Češka republika, Bosna in Hercegovina, Grčija, Italija, Nemčija) ter bil na rezidencah v Rigi in Berlinu. Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije ga je leta 2015 nagradilo z delovno štipendijo namenjeno perspektivnim umetnikom. Njegova dela so del grafične zbirke Mednarodnega grafičnega likovnega centra. Živi in dela v Ljubljani.

 

Kuratorica: Anja Zver

_

Slikovno gradivo: Adrijan Praznik, Ptice selivke, 2015, akril na platnu, 39cm x 55 cm